נהג חדש – כל הפרטים שחשוב לדעת על היום שאחרי קבלת הרישיון

נהג חדש

 

היום שבו מקבל נהג חדש את רישיון הנהיגה שלו לאחר שעבר את המבחן התיאורטי והמבחן המעשי הוא יום שמח במיוחד שהוא הפתח לעצמאות רבה יותר בזכות הנהיגה ברכב.

עם זאת, רישיון נהיגה הוא אחריות גדולה המוטלת על כתפי הנהג החדש וברוב המקרים גם הצעיר.

עולים על הכביש

במשך שנים הנהגים החדשים ישבו ליד ההורים, האחים והחברים וחוו את הנהיגה דרכם, בשלב הבא הם נהגו בפיקוחו ובאחריותו של מורה הנהיגה, עכשיו הנהיגה היא באחריותם, אין מי שילחץ על הברקס במידת הצורך, הכוונה תהיה מעתה מפיהם של קרובי המשפחה וזה לא אותו הדבר.

חוסר הניסיון מחייב את הנהג החדש לנקוט משנה זהירות בעת הנהיגה, הוא חייב לחשוב היטב לפני ביצוע כל פעולה, להיות מרוכז כל כולו רק בנהיגה, ללא הסחת דעת בדברים שוליים.

החוק אינו סלחן בכל הקשור לנהגים חדשים העוברים על החוק

החוק והמשטרה מודעים לאופוריה האופפת את הנהגים החדשים, הם מודעים לצורת הנהיגה שלהם בכבישים ולכן מגלים אפס סבלנות לכל עבירה על חוקי התעבורה.

אחת הנקודות האקוטיות היא מעבר באור אדום, מקרי מעבר באור אדום של נהגים חדשים הם מאוד נפוצים. נהג חדש נוסע לעיתים במהירות וחושב שיספיק לעבור את הרמזור לפני שיתחלף לאדום אך בפועל חישוב הזמן שלו הוא שגוי .כניסה מסוכנת זו לצומת נגמרת לא אחת בתאונת דרכים .

המצלמות הממוקמות בצדי הצומת קולטות את העבירות והנהגים החדשים מקבלים דוח על עבירת קנס ורישיונם נשלל . בנוסף לכך הם מקבלים עשר נקודות תעבורה ועלולים להתבקש לבצע שוב את מבחני הנהיגה המעשי והתיאורטי.

קיימות עבירות נהיגה נוספות שבהם מחמירים עם הנהגים החדשים:

  • נהיגה בשכרות.
  • אי-עצירה לפני מסילת ברזל.
  • אי-מתן זכות קדימה.
  • נהיגה במהירות העולה על המהירות המותרת בחוק.
  • חציית מסילת ברזל בדרך לא סלולה.
  • אי-דיווח על תאונת דרכים.
  • אי-מתן עזרה לנפגעי תאונת דרכים.
  • ביצוע עבירה שגרמה לתאונת דרכים אשר בה נפגע אדם.
  • ביצוע עבירה שבית המשפט גזר שעליה פסילת רישיון בפועל לשלושה חודשים ויותר מכך.

אם נהג חדש נקלע לבעיה בעקבות ביצוע אחד מעבירות התנועה הללו, מומלץ מאד שיפנה לעורך דין תעבורה מיומן שילווה אותו לאורך התהליך כולו, הכולל במידת הצורך פניה למשרד הרישוי או לבית המשפט כדי לטפל בנושאים הבעייתיים ולהסדיר אותם.

כמה זמן זה נהג חדש

פרק הזמן שבו נהג נקרא נהג חדש הוא בן שנתיים, נהג חדש צעיר הוא מי שלא מלאו לו עדיין 24.

הנהג החדש מקבל רישיון נהיגה לתקופה ראשונית בת שישה חודשים, עד תום התקופה שבה הוא נדרש לנסוע בליווי מלווה. חל איסור חמור על נהיגה ללא מלווה.

מלווה הוא אדם מנוסה בנהיגה שגילו הוא מגיל 24 ומעלה והוא בעל סוג רישיון זהה לנהג החדש כבר לפחות חמש שנים. אם מדובר באדם שגילו מעל 30, אפשרי אדם שיש לו רישיון זהה לפחות שלש שנים.

מלווה נוסע עם הנהג החדש ברכב עד שיצבור די ניסיון .במשך שלושה חודשים הליווי הוא הן בשעות היום והן בשעות הלילה. בשלושת החודשים הבאים, החובה היא ללוות רק בשעות הלילה בין השעות 21.00 בערב עד למחרת בשעה 6.00 בבוקר.

הגדרת חלוקת מספר שעות הליווי היא, לפחות חמישים שעות שמתוכן עשרים שעות בנהיגה בדרכים עירוניות, חמש עשרה שעות בדרכים בין עירוניות וחמש עשרה שעות בלילה.

העונשים בגין נסיעה ללא מלווה

נסיעה ללא מלווה היא עבירה חמורה והחוק אינו סלחן . בשלב הראשון קצין משטרה פוסל פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה למשך שלושים יום.

בשלב שני, נדרש הנהג לשלם קנס, לבצע שוב את המבחן התיאורטי והמבחן המעשי ולהגיע לבית המשפט לדיון בעניינו.

במקרה זה מומלץ לפנות לעורך דין תעבורה.

כמה אנשים מותר לנהג חדש להסיע

אחת המגבלות של נהג חדש היא היכולת שלו להסיע שני נוסעים בלבד במכונית. אם עדיין קיים מלווה ברכב, הוא יכול להסיע יותר משני נוסעים.

רק לאחר שימלאו לנהג החדש עשרים ואחד שנים, הוא יוכל להסיע יותר משני נוסעים.