השכרת רכב לנהג צעיר

נהג צעיר

 

לא מעט אנשים מבלבלים בין ההגדרה של נהג צעיר לבין הגדרה של נהג חדש, למרות שלא פעם הכוונה סה"כ זהה, ולו כי הנהג המדובר הוא גם צעיר וגם חדש. אי לכך חשוב ליישר קו ולציין ש"נהג צעיר" הנו נהג שטרם מלאו לו 24 שנים ואילו "נהג חדש" הנו נהג שטרם מלאו לו שנתיים ניסיון, וכאשר אותו נהג גם צעיר מגיל 24 וגם ללא ניסיון של שנתיים הוא נקרא "נהג צעיר חדש".

 

ריזיקה מחושבת

 

לא מעט חברות להשכרת רכב בארץ מבקשות להימנע מהשכרה לנהגים חדשים וצעירים, וזאת כיוון שידוע שנהג צעיר טרם רכש את הניסיון הנחוץ על מנת להימנע מסכנות הכביש, עשוי להיות יותר פזיז, מבקש לנהוג בלילות לאחר שהשתתף במסיבה ובאופן כללי אנשים צעירים עשויים להיות יותר שאננים ומכאן שפשוט מאוד לנהוג פחות טוב – עובדה שמסכנת את שלום הרכב, משמע מייקרת את הוצאות החברה. כמו כן, נהג צעיר מייקר באופן ישיר את פרמיית הביטוח, כך שכל העסק של השכרת רכבים לנהגים צעירים נתפש כפחות כלכלי.

 

יש מענה!

 

מה בכול זאת עושים כאשר נהגים צעירים מבקשים להשכיר רכב, ולו כי גם הם מבקשים מענה עבור טיול לצפון, או להגיע לעבודה מבלי להיות תלויים בתחבורה? ובכן לצד לא מעט חברות השכרה אשר אינן מוכנות לבוא לקראת נהגים צעירים, ניתן למצוא מספר חברות שכן מושיטות יד, כאשר לרוב מדובר בחברות ייעודיות, או לחלופין בחברות יחסית קטנות (חברות שמבקשות להילחם על כל לקוח), אך לא בהכרח.

 

תוספת מחיר

 

מי שמבקש להשכיר רכב תחת קטגוריית "נהג צעיר", מראש צריך לדעת שמחיר ההשכרה יהיה יותר גבוה ממחיר ההשכרה שיתבקש אל מול נהג רגיל, כאשר אין מדובר בניצול המצב, אלא מדובר בהתנהלות כלכלית הגיונית – הסטטיסטיקה מראה שרוב התאונות מתבצעות אצל הנהגים הצעירים, כלומר תוספת המחיר כוללת את התוספת שדורש הביטוח.

 

תזמון

 

ישנה סיבה נוספת בגינה תמחור עבור נהגים צעירים נחשב יותר יקר, כאשר הפעם מדובר בתזמון. הנתונים מראים שרוב הפניות עבור השכרת רכב מצד נהגים צעירים מתבצעות בחופשות וחגים, כאשר לאותם אנשים ישנה הזדמנות לנצל את הפגרה בלימודים עבור טיול עם החבר'ה. אי לכך, כיוון שמדובר בזמנים יחסית עמוסים, המחירים יותר גבוהים – תוצאה של ביקוש אל מול היצע.

 

מה קורה בחו"ל?

 

מבקשים להשכיר רכב בחו"ל? כל עוד אתם נהגים צעירים יש לצפות לאותה התנהלות, ועל כן טרם טסים רצוי לבחון איזו חברה מתעסקת בכך, וזאת על מנת למנוע בזבוז זמן יקר ועל מנת לחסוך היכן שניתן.

 

טיפים חשובים

 

מבקשים מסקנה? קבלו שש:

 

  1. גם לנהגים צעירים מגיע ליהנות משלל היתרונות שרכב מושכר מציע, אך מראש יש להיות מוכנים שהמחיר יהיה מעט יותר גבוה.
  2. אל תעלו על ההגה אם אתם אחרי אלכוהול, או עייפים.
  3. אם מבקשים להשכיר רכב עבור כמה חבר'ה או בני משפחה, כל עוד יש נהג שמעל גיל 24, מומלץ שהוא יבצע את ההשכרה, כך שהתואר המפקפק ("נהג צעיר") לא יפגע במחיר.
  4. אל תאפשרו לתשובה שלילית של מספר חברות להשכרת רכב להוריד אתכם מהרעיון, דעו שכן יש חברות אשר מתעסקות עם השכרת רכב לנהגים צעירים.
  5. מוטב לבצע השוואה בין חברות שמשכירות רכבים עבור צעירים, על מנת לוודא שהחברות לא מנצלות את ההזדמנות – על מנת לוודא שהמחיר אינו גבוה יתר על המידה.

 

שנסכם? אל תאפשרו לסטיגמה ש"נהגים צעירים מבצעים יותר תאונות" להשפיע על איכות הנהיגה שלכם – הוכיחו אחרת!